TRANSPORT TILL HELVETET.

Det finns olika åsikter och tankar, om vilken nytta våra svenska fackföreningar, gör för arbetstagarna. Då jag haft arbete som lastbilschaufför, under 11 års tid, och redan vid anställningen fick reda på att om man är med i facket, så får man en skyddad anställning och facket, är till för arbetstagaren. Jag har sett mycket om hur olika fackföreningarna bedriver sin verksamhet i Sverige, men min fackförening, går under namnet ”Svenska Transportarbetarförbundet”, som bildades 1897, Kanske fungerade facket bättre förr, men runt den tiden, då jag avslutade min anställning, så var det arbetsgivarens intressen man prioriterade. Detta förfarande har nog inte drabbat undertecknad, men med dessa rader så vill jag att läsarna, och andra fackanslutna, skall få upp ögonen vilket falskspel ”Transportfacket”, medverkade i.

Det började med att jag skadades på mitt arbete som chaufför på Godsservice som senare övertogs av Tobiassons Åkeri i Göteborg. Det var på Tobiassons, som bedrägeriet genomförde. Kortfattat blev det så här.

Jag hamnade på sjukhus och skulle operera menisken och korsbandet som var av, efter allt det tunga arbete, jag fick utföra som chaufför. Läkaren sade efter att ha opererat mig, att jag skulle be arbetsgivaren att ge mig ”ett lättare arbete” med tanke på att jag med mina arbetsskador inte längre kunde köra ”tung trafik”, med risk för att utsätta mig för mera skador, än de jag hade. Det fanns ”lättare arbete” på Tobiassons och det var ”budkörningar” med gods, upp till 30 kilo, och detta skulle inte vara några problem för mig. När jag ringer åkeriet och framför läkarens rekommendationer, så önskas jag välkommen tillbaka.

Det är nu bedrägeriet börjar, från Tobiassons Åkeri! Jag åker till arbetet och är beredd att fortsätta min anställning som ”budbilschaufför” men får då reda på att det inte finns några lediga jobb, överhuvudtaget på åkeriet.

Man ”köper ut mig” för Judas-pengar, och jag lämnar då min anställning.

Flera år senare fick jag av en tillfällighet reda på att, nu kommer det värsta, att Tobiassons Åkeri, under tiden jag ringde och lämnade doktorns diagnos och rekommendationer, hade anställt nya arbetstagare och att dessa nya, hade fått, just det, förtur till budbilsutkörningarna.

Jag påpekade detta för Transportfacket och de menade att detta fall var preskriberat. Nu hade jag otur också för när jag tog kontakt med en representant, som tyckte att detta var fel och att man hade behandlat mig för djävligt och jag kände ett hopp, att facket verkligen skulle stå för rättvisa och att, åkeriet hade behandlat hela ärendet på ett felaktigt sätt.

Av en slump så läser jag begravningsannonserna och ser mitt fackombuds namn, bland dödsrunorna, och tar återigen kontakt med facket. Dom gör INGENTING, för att ge mig upprättelse utan säger hela tiden att fallet är avslutat.

Hur kan ett fall bli preskriberat eller avslutas, när uppsägelsen med ett falskt avgångsvederlag, som underlag överhuvud godkännas av ”Svenska TransportFörbundet”!

Detta agerande från Tobiassons Åkeri – Bäckebolsterminalen, har kostat mig, ett utanförskap, från rätten att avnjuta ett normalt levnadsvillkor i det svenska samhället.

Min syn på Svensk fackförening är att de går arbetsgivarens ärende och att dom pissar på de, som trodde på rättvisa, anställningsskydd och framför allt, den anställdes värderingar! FUCK, TRANSPORTARBETARFÖRBUNDET”. Ni har mördat min tro på Er och Ni skulle göra alla en tjänst om Ni, stängde butiken, för Ni har tömt, den på medmänskliga värderingar!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *